De boer op?

Zoals de meeste ‘gegeerde’ en nuttige producten verkoopt mypension.be vooral zichzelf, maar toch proberen we ook de ‘hearts en minds’ van de burgers te winnen door naar hen toe te stappen. Zeker in de begindagen was de e-ID bijvoorbeeld nog niet zo ingeburgerd als nu.

Giselda van de Pensioendienst tijdens de Week van het Geld op de Antwerpse Groenplaats.

Florent van de Pensioendienst op Finance Avenue in Brussel.

Het grootste event dat we rond het online pensioendossier organiseerden was ongetwijfeld MyPension-on-tour in 2013.

Enkele sfeerbeelden van MyPension-on-tour, de campagne waarbij we in 2013 de Belgische arrondissementen aandeden.

Tijdens MyPension-on-tour (2013) verzorgden pensioenexperts infosessies in 28 grote steden om burgers vertrouwd te maken met het online pensioendossier en hen te overtuigen van de voordelen van communicatie via elektronische weg. Ze deden dat aan de hand van een presentatie en de korte demo’s.

Het aantal deelnemers overtrof de doelstelling (die initieel op 5 000 deelnemers lag) en we zagen ons dan ook verplicht om de meest populaire sessies te ontdubbelen en de capaciteit van andere zalen te verhogen. Uiteindelijk hebben we 39 infosessies gegeven, terwijl er oorspronkelijk maar 28 gepland waren. In totaal verschenen 6 522 burgers op het appel. Elke deelnemer ontving bovendien een gratis kaartlezer!

Bij de lancering van nieuwe functionaliteiten kunnen we ook altijd rekenen op heel wat aandacht van de pers.

De vroegere minister van zelfstandigen Willy Borsus, Johan Janssens (Pensioendienst), Anne Vanderstappen (RSVZ), Sarah Scaillet (Pensioendienst) en de vroegere pensioenminister Daniel Bacquelaine tonen gewillig hun pensioendatum die ze tijdens de mypension.be-persconferentie berekenden in 2017.

Stevens Janssens (Sigedis) tijdens een persconferentie rond het luik aanvullende pensioenen van mypension.be.